حزب ا...

حزب ا...

اقتدار ملی
حزب ا...

حزب ا...

اقتدار ملی

سامانه موشکی کمین ۲ رونمایی شد


ف

سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

 ، سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

این سامانه موشکی، ارتفاع پایین بوده و به منظور مقابله با انواع پرنده‌های بدون سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، که توسط متخصصین داخلی و مطابق با تکنولوژی روز دنیا و به صورت کاملا بومی ارتقاء یافته است.

گفتنی است این سامانه، ارتقا یافته سامانه موشکی «مرصاد» است و در جریان رزمایش‌های پدافندی مورد آزمایش قرار گرفته و عملیاتی شده است.

روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟


روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟ در روزهای نخست پیروزیانقلاب اسلامی گروهک‌های چپ و راست که بعدها وابستگی آنها به سرویس‌های جاسوسی خارجی و همچنین سازمان ساواک مشخص شد یک صدا از لزوم «انحلال ارتش» سخن می‌گفتند، ظاهر سخن آنان نیز عوام فریب و موجه می‌نمود، گروهک‌ها و برخی افراد که هنوز چهره‌های آنان برای مردم شناخته شده نبود می‌گفتند ارتش طاغوتی و باقی مانده از رژیم سرنگون شده پهلوی است و باید منحل و یک ارتش جدید تاسیس شود ، در چنین شرایطی حضرت روح الله با انتشار اطلاعیه‌ای 29 فروردین را روز ارتش نامیده و تصریح کردند: «روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز‏‎ ‎‏در شهرستانهای بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ‏‎ ‎‏مرزهای کشور اعلام نمایند.‏»